torstai 14. maaliskuuta 2013

Auringonpaistetta ja poutapilviä!

Vapaapäivä!
Pakkasta -5!
Aurinko!

Mä sanoisin, että aika täydellistä! Alunperin suunnitelmiin tälle päivälle liikkumisten muodossa kuului vielä eilen illalla salille lähteminen päivällä, kun kerrankin se olisi mahdollista, mutta herätessä kun katsoin ulos ja huomasin ihanan auringonpaisteen suunnitelmat muuttuivat heti. Eikä kaduta yhtään!

Tänään siis kävin hiihtämässä! Niin, hiihtäminen ja minä samassa lauseessa, aika uskomatonta mutta totta! Sain kummiltani lainaan sukset ja monot ja kerran olen niitä tälle talvelle jo ulkoiluttanut. Hiihtäminen ensimmäisellä kerralla oli aika hauskaa ja tänään vielä hauskempaa, syynä siihen varmasti tuo ihana aurinko ja merkit keväästä!

Olen känyt Lapissa lähes joka talvi, ja viettänyt siellä aikaa myös töiden merkeissä. Hiihtäminen siellä olisi ollut olosuhteiden puolesta täydellinen harrastus ja latuja vaihtelevine maastoineen ympärillä satoja kilometrejä. No eipä tullut hiihdettyä. Lomien aikana aina se pakollinen suksien ulkoiluttaminen kertaalleen, ja aina se oli yhtä tuskaa. Mukana olleet muistavat varmaan puhinani ensimmäisessä ylämäessä, olin varmasti hulvatonta seuraa! Mummot ja papat hiihtivät jatkuvasti ohitseni ja hiihtäminen oli oikeasti todellista pakko pullaa! Siihen varmasti vaikutti 20 kiloa enemmän painanut kroppa sekä kunto, joka oli tuolloin aika pohjalukemissa!

Toisin oli tänään! Hiihtäminen tuntui rennolle, vaikka tekniikka oli varmasti jotain ihan muuta kuin pitäisi, ja fiilis koko lenkin ajan oli täydellinen! Nautin joka potkusta ja joka metristä jonka menin eteenpäin. Suksi kulki loistavasti ja aurinko lämmitti poskia, ja linnutkin vielä lauloivat, tunsin itseni oikeasti aika onnelliseksi. Minä, 30-vuotias, elämänsä kunnossa, hiihtämässä täydellisessä kevät ilmassa. Eli, menen siis uudestaankin kuluttamaan lentokentän hiihtolatuja, eli jos näet minut ja punaiset sukseni, saa tulla moikkaamaan!

kuva täältä
Joten ihanaa loppuviikkoa kaikille! 
Toivon, että aurinko paistaa teidänkin päivässänne yhtä lämpöisesti kuin täällä.

2 kommenttia:

  1. Voi kun noi sun juttus on kuin mun kynästäni. Mulla oli rvp ja Steppi varattuna mutta vaihdoin ne hiihtoon aurinkoisella järven jäällä. Ennen piti aina välillä ladulla pysähtyä puuskuttamaan mutta nyt yhtä soittoa vauhdilla eteenpäin, upeata oli tänään hiihdellä. Mun pitäis ostaa uusi sykemittari kun nykyinen näyttää mitä sattuu. Oletko ollut tyytyväinen omaasi, josta joskus kirjoittelin? Terveisin Anne

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Mahtavaa Anne! Se tunne, kun vaan jaksaa ja jaksaa, ja mikään seinä ei nouse enää vastaan, on vaan niin mahtava! Ja nyt on kyl upeet kelit hiihdellä!
      Mulla ollu Suunnon M4 käytössä joulukuusta alkaen, ja oon kyl ollu siihen tosi tyytyväinen, suosittelen!
      Mahtavaa, uutta viikkoa sulle ja kiitos kun jaksat piristää päivääni kommenteillasi :)

      Poista